Leser denne tråden:
1 Anonyme brukere
redigere alt+<bokstav> navigering |
||
|---|---|---|
|
Ny bruker
![]()
Medlem siden:
2008/10/12 23:04 Gruppe:
Registered Users Innlegg:
2
Nivå : 1; EXP : 2
HP : 0 / 0 MP : 0 / 9 ![]() |
Heisann, er det mulig å redigere alt+<bokstav>
fx Bildevindumenyen: ![]() så er F med tre ganger og V to. Det er tungvint Er det mulig å redigere dette? ps bruker Fedroa 9 og gimp 2.4.7 Legg ved fil: gimpmeny.png (3.69 KB)![]()
Innsendt: 2008/10/12 23:59
|
|
Overfør
|
||
_MD_RE: redigere alt+<bokstav> navigering |
||
|---|---|---|
|
Erfaren bruker
![]()
Medlem siden:
2006/7/30 13:24 Fra Lyngdal, Vest-Agder
Gruppe:
167
Nivå : 11; EXP : 96
HP : 0 / 274 MP : 55 / 5466 ![]() |
Du kan setje opp eigne tastesnarvegar ved å gå inn på Brukarinnstillingane -> Grensesnitt -> Tastatursnarvegar (frå hovudmenyen i v2.4 og Rediger-menyen i v2.6) og følgje instruksjonane som kjem fram etter kvart.
Tastesnarvegane for GIMP er ikkje standardiserte på norsk førebels. Har for låg prioritet i høve til andre oppgåver. (Ingen av oss jobbar 24 timar i døgnet med GIMP ) Også pga. dissens om kva for taster som skal brukast til kva for funksjonar. Noen vil følgje engelsk mønster, andre mest mogleg naturleg i høve til norsk. Skulle du ha noen gode forslag til snarvegar, tar vi i mot med takk. Gjerne i dette forumet. Kolbjørn
Innsendt: 2008/10/15 23:07
|
|
|
|
||
_MD_RE: redigere alt+<bokstav> navigering |
||
|---|---|---|
|
Ny bruker
![]()
Medlem siden:
2008/10/12 23:04 Gruppe:
2
Nivå : 1; EXP : 2
HP : 0 / 0 MP : 0 / 9 ![]() |
Hei, det var ikke tastatursnarveier i klassisk forstand jeg mente, men alt+<bokstav> er en grei og rask måte å manuvere i menyer uten å bruke mus.
Nå har jeg har jeg sett litt på trunk/po/nb.po å funnet løsningen på det ved å legge inn ett par understreker, så blir det bra ![]() fx:
Hvis det ikke er lagt inn noen understrek så bruker den tydeligvis førstebokstav. hvis noen hadde sett på og commit-et dette så hadde det vært kult (jeg har ikke peiling hvordan jeg gjør det)
Innsendt: 2008/10/16 2:06
|
|
Overfør
|
||
Du kan lese emner.
Du an ikke starte et nytt emne.
Du kan ikke svare på innlegg.
Du kan ikke endre dine egne innlegg.
Du kan ikke slette egne innlegg.
Du kan ikke starte avstemminger.
Du kan ikke stemme i avstemminger.
Du kan ikke bruke vedlegg i innlegg.
Du kan ikke sende innlegg uten godkjenning.

gimpmeny.png (3.69 KB)
Overfør

) Også pga. dissens om kva for taster som skal brukast til kva for funksjonar. Noen vil følgje engelsk mønster, andre mest mogleg naturleg i høve til norsk.