Leser denne tråden:
1 Anonyme brukere
Re: gimp på norsk |
||
|---|---|---|
|
Ny bruker
![]()
Medlem siden:
2012/1/11 19:59 Gruppe:
Registered Users Innlegg:
2
Nivå : 1; EXP : 2
HP : 0 / 0 MP : 0 / 2 ![]() |
CompadiusSitere:
Bare hyggelig. Etter å ha hjulpet noen med installering av GIMP, så registrerte jeg at noen fikk den på norsk og andre på engelsk. Siden dette var en gruppe godt voksne som ikke er helt stødig i engelsk så måtte jeg finne ut av hva som kunne gjøres. Nå er det ikke sikkert at det er riktig det jeg sier her, men jeg mistenkte etterhvert at det var W7 versjonen som avgjorde valget av språk. Selv bruker jeg W7 Ultimate som installerer seg først på engelsk, og deretter måtte jeg installere norsk språk. Og jeg fikk GIMP på engelsk, men en annen maskin som jeg har installert en W7 Home Premium OEM norsk versjon. Fikk GIMP på norsk. Det fikk meg til å tenke på at jeg måtte litt dypere inn i systemet en bare språk og region innstillingene. Jeg er på ingen måte noen W7 ekspert, så jeg måtte ta en del søk før jeg fant ut av metoden. Og jeg liker å dele det jeg finner ut av med de det måtte angå, så da postet jeg den inn her. Nå har jeg jo sagt A når det gjelder GIMP så da må jeg vel si B også. For GIMP har jeg null greie på, så ikke se bort i fra at dere får snåle spørsmål fra min kant når det gjelder bruk av GIMP. Vel.. Det ble en lang og kjedelig post fra meg, men ha en fin dag. Compadius
Innsendt: 2012/1/14 20:04
|
|
Overfør
|
||
Re: gimp på norsk |
||
|---|---|---|
|
Erfaren bruker
![]()
Medlem siden:
2006/7/30 13:24 Fra Lyngdal, Vest-Agder
Gruppe:
Registered Users Innlegg:
167
Nivå : 11; EXP : 96
HP : 0 / 274 MP : 55 / 5459 ![]() |
Då eg installerte GIMP på Windows 7 etter normalinnstillingane i programmet blei GIMP lagt inn i mappa Programfiler (x86). Engelsk GIMP. Eg avinnstallerte GIMP og installerte i ei mappe eg kalla ProgramfilerAndre. Då kom GIMP på norsk.
Eg har ført inn metoden din på nettsida mi om GIMP. Sjå http://www.stuestoel.no/gimp/gimpNorsk.php Håper det er OK. Svaret ditt var slett ikkje kjedeleg, men faktisk opplysande. Du er velkomen med kommentarar og/eller spørsmål. Det er nokså mange dyktige fagfolk på GIMP inne på dette forumet, så som oftast får du eit svar. Kolbjørn
Innsendt: 2012/1/16 21:06
|
|
|
|
||
Du kan lese emner.
Du an ikke starte et nytt emne.
Du kan ikke svare på innlegg.
Du kan ikke endre dine egne innlegg.
Du kan ikke slette egne innlegg.
Du kan ikke starte avstemminger.
Du kan ikke stemme i avstemminger.
Du kan ikke bruke vedlegg i innlegg.
Du kan ikke sende innlegg uten godkjenning.

Overfør