Leser denne tråden:
1 Anonyme brukere
forskjellige farger? |
||
|---|---|---|
|
Ny bruker
![]()
Medlem siden:
7/13 21:41:34 Gruppe:
Registered Users Innlegg:
1
Nivå : 1; EXP : 0
HP : 0 / 0 MP : 0 / 0 ![]() |
hallo. jeg er ny med gimp og tenkte "istedenfor å betale alt det for photoshop... lærer jeg meg gimp som ikke koster noe"
men nå står jeg fast... kan noen vær så snill å fortelle meg hvordan jeg adder forskjellige farger som det på bildet i en pensel? jeg har den penselen men får ikke alle de fargene på en gang? hvordan? og jeg tror dette gjelder alle penslene så jeg lar vær å spørre om alle de andre jeg har... men her er bildet av den jeg vil ha alle de fargene på en gang :) ![]() og hvordan får jeg slik selvlysende effekt som dette bildet?
Innsendt: 7/13 21:46:52
Endret av gimp-the-t på 2010/7/14 4:50:25
|
|
Overfør
|
||
Re: forskjellige farger? |
||
|---|---|---|
|
Erfaren bruker
![]()
Medlem siden:
2006/7/30 13:24 Fra Lyngdal
Gruppe:
Registered Users Innlegg:
113
Nivå : 9; EXP : 65
HP : 0 / 216 MP : 37 / 2592 ![]() |
Sjå kapitlet om "Penslar" i Hjelp for GIMP. Der finn du kanskje det du er ute etter.
Den enklaste måten å lage fargerike penslar i GIMP er å kopiere eit passande mønster. Kopien vil då bli lagt inn i penseldialogen som "tavlepensel". Denne kan veljast på linje med dei andre penslane. Dersom penselen du bruker skifter farge etter kva som er forgrunnsfargen, kan du prøve å velje farge frå passande fargeovergang ("gradient") i staden. Dette gjer du i dialogvindauget under verktøyvindauget. Neoneffektane kan kanskje lagast ved hjelp av eitt av alfa til logo filtra? Kanskje må du i staden teikne for hand? GIMP er eit avansert program, så det vil som oftast vere fleire måtar å løyse eit problem på. Dersom forklaringane mine er for snaue, forklar nærare, gjerne med eksempel, kva du er ute etter.
Innsendt: 7/14 20:46:34
|
|
|
|
||
Du kan lese emner.
Du an ikke starte et nytt emne.
Du kan ikke svare på innlegg.
Du kan ikke endre dine egne innlegg.
Du kan ikke slette egne innlegg.
Du kan ikke starte avstemminger.
Du kan ikke stemme i avstemminger.
Du kan ikke bruke vedlegg i innlegg.
Du kan ikke sende innlegg uten godkjenning.

Overfør