http://www.gimp.no/index.php
Logg inn
Brukernavn:

Passord:

Mistet passord?

Register deg nå!
Hovedmeny

Leser denne tråden:   1 Anonyme brukere

Bruk histogram for info.Bruk nivåverktøyet til å korrigere fargenes toneomfange(skilpadde)
Ny bruker
Medlem siden:
2/17 10:36:07
Gruppe:
Registered Users
Nivå : 1; EXP : 21
HP : 0 / 5
MP : 1 / 8
Avlogget
Har lastet opp oppgave for kommentar.gimp

(Denne lenken er siden overskrevet av en ny versjon.)

Innsendt: 2/19 11:30:44

Endret av Cobra på 2010/3/16 21:40:26
Overfør posten til andre applikasjoner Overfør

Re: Bruk histogram for info.Bruk nivåverktøyet til å korrigere fargenes toneomfange(skilpadde)
Ny bruker
Medlem siden:
2/12 11:23:38
Gruppe:
Registered Users
Nivå : 1; EXP : 60
HP : 0 / 15
MP : 2 / 25
Avlogget
Jeg synes du har laget en fin tutorial i Gimp. Det er flott at du på slutten viser før og etter bildet, da får man tydelig se resultatet.
I begynnelsen kan skriften i bildet virke litt liten, men dette endrer seg etter hvert. Synes du det er effektfullt at du trykker på stop i Camtasia på slutten? Jeg ville anbefalt å bruke en hurtigknapp slik at innspillingen stopper uten at vi får se at innspillingen avsluttet manuelt i programmet.

Jeg hadde ikke mulighet til å se den med lyd denne gangen, derfor ingen kommentar på den, om du har lagt inn lyd.

Marie

Innsendt: 2/24 9:59:52

Re: Bruk histogram for info.Bruk nivåverktøyet til å korrigere fargenes toneomfange(skilpadde)
Webmaster
Medlem siden:
2006/6/1 14:50
Gruppe:
Webmasters
Registered Users
Nivå : 8; EXP : 73
HP : 0 / 193
MP : 31 / 2415
Avlogget
Tutorialen er videreutviklet. Se ny melding i dette forumet

Innsendt: 3/16 21:39:31

Bruker
Medlem siden:
1/29 11:54:08
Gruppe:
Registered Users
Nivå : 2; EXP : 50
HP : 0 / 37
MP : 4 / 67
Avlogget
Versjon 2 av: Bruk histogram for info. Bruk nivåverktøyet til å korrigere fargenes toneomfange.

http://www.gimp.no/uploads/skilpadde.mp4

Innsendt: 3/17 12:20:01

Ny bruker
Medlem siden:
2/12 11:23:38
Gruppe:
Registered Users
Nivå : 1; EXP : 60
HP : 0 / 15
MP : 2 / 25
Avlogget
Jeg synes dette har blitt en god tutorial. Det er mange gode forklaringer på det du gjør.
Liker fortsatt også at det ferdige resultatet vises i begynnelsen, viser tydelig hva man skal jobbe mot.

Jeg har ikke noe negativt å kommentere om denne tutorialen.

Innsendt: 3/24 15:25:52

Bruker
Medlem siden:
Gruppe:
Registered Users
Avlogget

Fra: Cornerlia

Ny versjon med Sebastians stemme – mye bra. Med noen få endringer i innlesningen, kan dette blir riktig så bra. (Bra i starten med å vise før/nå.)

(1) Stusser der du sier nå som ”Vi kan velge enten å jobbe med blå eller grønt siden blå- og grønnkanal ligner litt på hverandre”. Her lurer en på hva du mener (faglig tvilsomt og ”pedagogisk støy”). Forslag: ”OBS! Tilsvarende bør jeg også sørge for å få kontrastene fram i grønnkanalen. Det menneskelige øyet er nemlig spesielt følsomt for grønt.” (Holder gjerne med å si det. Trenger ikke nødvendigvis vises.)

(2) Sier du noe om at du flytter svart glidebryter mot starten og hvit glidebryter mot slutten av fjellet? (Med andre ord: Sier du noe om framgangsmåten) Kan hende du sier det, men at jeg ikke fikk det med meg. Da er det greit. (Det kunne forklares litt mer her om hvorfor en gjør dette, men OK.)

(3) Fint at du også viser Auto. Din kommentar ”Noen ganger så går det greit…” gir ikke så mye. Kan du si noe mer ”lærerikt”, for eksempel ”Noen ganger har jeg behov for å få en rask antydning om hvordan et bilde kan optimeres. Da er hurtigfunksjonen Auto nyttig og gir meg et hint. Men jeg bruker så heller en manuell framgangsmåte som gir flere muligheter.”

Tror det kan være overkommelig arbeid (delvis ny innlesing) for å få dette til å bli en hjelpsom tutorial!
(Spør gjerne de som var satt opp som respondenter om de spanderer en ny vurdering. Det kan være god eksamensforberedelse for dem. Håper de synes det.)

Innsendt: 3/26 19:16:53

Bruker
Medlem siden:
Gruppe:
Registered Users
Avlogget

Innsendt: 4/12 15:12:09

Du kan lese emner.
Du an ikke starte et nytt emne.
Du kan ikke svare på innlegg.
Du kan ikke endre dine egne innlegg.
Du kan ikke slette egne innlegg.
Du kan ikke starte avstemminger.
Du kan ikke stemme i avstemminger.
Du kan ikke bruke vedlegg i innlegg.
Du kan ikke sende innlegg uten godkjenning.

[Avansert søk]